Évszakok kezelései – tavasz

A tavasz beköszöntével mostanában inkább a „tavaszi fáradtság”, a vitaminhiány jut eszünkbe, ám kis odafigyeléssel ezt mind elkerülhetjük.

1.Igyunk vizet! A vízben oldódó vitaminok felszívódásához elengedhetetlenül fontos a megfelelő vízfogyasztás. Kerüljük el a cukorban, édesítőszerben gazdag italok, helyette igyunk tiszta csapvizet vagy ásványvizet, esetleg egy kis citromlével, mézzel édesítve.

2.Fogyasszunk friss zöldségeket! Próbáljuk csak pár napra elhagyni étkezésünkből a húst, helyette együnk barnarizst, tofut, tojást, sajtot. Válasszunk friss zöldséget a polcokról, pároljuk meg vajon, grillezzük vagy dobjunk össze egy finom salátát joghurt öntettel.

3.Mozduljunk ki! A téli begubózós időszakot követően a jó idő beköszöntével együtt megnő a szervezet mozgásigénye is. A mozgás endorfint szabadít fel, mely nyugtatja az idegeket, erősíti az immunrendszert, elűzi a mindennapos stressz okozta fáradtságot, energiát szabadít fel, jobb kedvűek, mosolygósak leszünk. Menjünk ki futni, biciklizni a szabadba, húzzunk fel görkorcsolyát vagy sétáljunk egy jó nagyot a napsütésben.

4. Frissítsük fel testünket! A tavaszi nagytakarítás nem csak otthonunknak fontos, hanem szervezetünk is igényli. A húsvéti nagy böjtöt nem véletlenül tartották be oly sok éven át: a szervezet ilyenkor megszabadult a téli hideg, zsíros-húsos táplálkozás okozta lerakódásoktól, méreganyagoktól és újult erővel várta mindenki a szép napsütéses időszakot. Ha úgy érezzük nem elég egy kis diétát tartanunk, menjünk el egy kellemes masszázsra, ahol megszabadítanak a felesleges salakanyagoktól vagy forduljunk kozmetikushoz, aki szakszerűen kitisztítja a téli szmog okozta eltömődéseket bőrünkből.

Tavasszal  van időnk előkészíteni testünk a nyári bikiniszezonra. Kezdjük el idejében a több hetet igénylő alakformálást, legyen az akár a fitnesszterem használata, akár diéta, akár szakember által végzett fogyasztó kezelés.
A napsütéses órák számának növekedése miatt ne kezdjünk már bele hámlasztó kezelésekbe, helyette inkább egy tisztítást követően ápoljuk, hidratáljuk, töltsük föl a félen kifáradt, színtelen, fakó bőrünket.
A szoláriumozást kerüljük, menjünk inkább szabad levegőre és mértékkel  ugyan, de napoztassuk bőrünket napfényvédő használata mellett.

Szép tavaszt mindenkinek!:)

(kép:www.freedigitalphotos.net/Carlos Porto)

Nincsenek még hozzászólások.

Hozzászólás